Haninge – din lokala krets

INSTÄLLT Årsmötet den 19 mars pga Covid-19 (Coronaviruset). Vi återkommer med nytt datum när epidemin har lugnat ned sig!!

Välkommen till Haningen kretsen

Några ord från vår ordförande
Välkommen till ett nytt år med Naturskyddsföreningen i Haninge! Som vanligt finns flera olika aktiviteter att välja på. De är kostnadsfria och alla är välkomna att delta. Trevligt när både gamla och nya medlemmar är med även från andra kretsar.
Det händer mycket i kommunen som påverkar oss. Vi försöker bevaka och följa vad som är på gång. I år har vi bjudit in kommunekologen Tiina Laantee till årsmötet den 19 mars. Tag tillfället i akt för att ställa frågor till henne om natur och miljö. Vad händer med olika bergtäkter i kommunen? Hur mycket nybyggnation tål natur och miljö i vår kommun? Skogsfrågorna alltid aktuella med

alltid aktuella med plötsliga avverkningar!

Efterlevs strandskyddet – inte bara längs kusterna utan även vid våra otaliga insjöar!? Hur går det med tvärförbindelsen? Kanske borde en ny våtmark anläggas? Fladdermusinventeringen – hur gick det? Hur många laddstolpar finns det i kommunen och när kommer det nya?
Ja, som ni ser finns mycket på agendan! Välkomna också till klädbytardagen under våren! Ett bra sätt att skaffa sig lite nytt och samtidigt vara miljövänlig.